woensdag 23 april 2014

Spruitig

Ik ben gek op alle soorten bonen, peulen, linzen, erwten...wat kan je daar lekkere salades van maken. Maar het allerliefste eet ik ontkiemde spruitgroentemix. Vroeger kocht ik die bij Makro, ook wel eens bij Emté of Sligro, maar ik kan ze al een hele tijd niet meer vinden... tot manlief een week of 2 geleden bedacht dat zoiets wel eens bij Ekoplaza zou kunnen verkocht worden. Slim toch!

En ja hoor, in de nieuwe winkel in Den Bosch vonden we de Kiem Sprouty!


Ontkiemde kikkererwten, groene erwten, groene linzen, adukibonen, mungbonen en zwarte bonen, wat een verwennerij. Ik fruit een uitje en knoflook in lekkere olijfolie en laat de mix dan even gaarbakken. Deze keer zorgde Kiem Sprouty met heerlijk Serrano ham voor een voorgerechtje waar ik blij van word. Compleet met wat verse kruiden uit eigen tuin en getopt met olijfolie uit Griekenland. Wat een heerlijk vitaminebommetje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten