maandag 5 december 2011

Christmas Fusion


Onder de overkapping is het al Kerst, dit jaar met mooie, rode accenten. De slapende Boeddha die ik nog niet zo lang geleden kocht, zit tussen de kerstballen. Ik vond het zo'n zonde om hem voorlopig in de kast te moeten zetten, hij is er nog maar net! Dan maar Kerst met Boeddha...het doet me denken aan het enige jaar dat ik met Kerst ooit ben weggeweest, in 1995. Toen bracht ik de Kerst door in Myanmar, ergens bij Mandalay in de buurt. Een rare belevenis, kerst in een boeddhistisch land waar toeristen nog een uitzondering waren. Ondanks de enorme indruk die dat prachtige land toen op me maakte, miste ik de kerstsfeer en ik heb mezelf toen beloofd dat ik met Kerst altijd bij de kerstboom zou zitten in een land waar echt Kerst wordt gevierd! Maar dat kan makkelijk met een sereen Boeddha beeldje erbij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten