maandag 11 juli 2011

Avondlicht


Hortensia's behoren tot mijn lievelingsplanten, je kan er niet genoeg hebben in je tuin. Het leuke is dat ze van kleur veranderen naarmate de zomer vordert. Deze prachtige Hydrangea Macrophylla Blue Wave staat te schitteren in de avondzon van gisteren. Ik kon het echt niet laten om een aantal plaatjes te schieten van die prachtige schermvormige bloemen in blauwpaars tinten. Het gekke is dat ze in de voortuin blauw blijven en in de achtertuin paars worden. Staat ons huis dan op een stukje gemeleerde grond? Hortensia's kleuren blauw of blijven blauw als ze in zure grond staan, grond met weinig kalk die ijzer en aluminium bevat. Ondanks de grote hoeveelheden aluin en spijkers kan ik de bloemen achter niet helemaal blauw houden, terwijl ik er in de voortuin niets aan moet doen. Grappig, zal ergens wel een reden hebben, maar ik ken ze niet. Dan maar genieten van al die schakeringen van blauwpaars en roze. Je kan de natuur niet altijd naar je hand zetten...
De bloemetjes rondom het centrum van kleine knopjes kan je gebruiken in een waterkom met drijfkaarsjes of gewoon als versiering op een schaal. Je kan ze ook apart drogen en dan in een glazen cilindervaas verzamelen, staat erg mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten